Wie zijn wij

Stichting Maaltijd voor een kind is een kinderhulporganisatie die zich inzet om kinderen die in armoede leven in Nederland te ondersteunen. Stichting Maaltijd voor een kind bestaat uit een team van  ervaringsdeskundigen die zich dagelijks vrijwillig inzet voor deze kwetsbare groep  kinderen in Nederland.

Meer als 420.000 kinderen In Nederland leeft onder de  armoedegrens dit komt meestal door de financiële  situatie thuis. Veel kinderen gaan zonder ontbijt naar school of komen met kapotte kleding op school ook worden de  kinderen vaak gepest in de klas omdat ze niet mee kunnen op schoolreisje of mee kunnen doen aan  andere activiteiten. Ook is het onderwerp kinderarmoede steeds  vaker  in de media.

Stichting Maaltijd voor een kind zet zich in om deze groep van kinderen te kunnen ondersteunen in de vorm van het uitdelen van lunchpakketten  op scholen en instellingen.Ook bieden we hulp in het geven van spullen in natura. Steeds vaker krijgen we meer hulp  aanvragen vanuit overheidsinstellingen door de bezuinigingen vanuit gemeente.